طبس- سرپرستی یزدفردا:اين استخر شناي سرپوشيده که در سال 1389 به انتظار مردم طبس براي داشتن تنها مركز شناي دائمي در فصول متفاوت سال پايان داد، اما از يك سال پيش تا كنون بارها با تعطيلي هاي موقتي باعث نارضایتی مردم طبس شده است.
 استخر شناي سرپوشيده طبس كه از سال 1381 عمليات ساختماني آن آغاز گرديده بود، به دلايل متفاوت از جمله كمبود اعتبار و عدم همراهي مسئولان وقت با كندي در مسير توسعه مواجه شد كه در دولت نهم مورد توجه ويژه، رئيس جمهور و هیأت دولت در اولین سفر استانی قرار گرفت و مراحل تكميل و تجهيز آن با اعتبارات ملي و استاني پيموده شد.
اين استخر شناي سرپوشيده نهايتاً در سال 1389 به انتظار مردم طبس براي داشتن تنها مركز شناي دائمي در فصول متفاوت سال پايان داد، اما از يك سال پيش تا كنون بارها با تعطيلي هاي موقتي باعث نارضایتی مردم طبس شده است.
يك شهروند طبسي كه از اين مركز ورزشي به عنوان، آب درماني استفاده مي کرده است، در اين زمينه گفت: بنابر شنيده ها اين استخر پس از تحويل در سال 89 تا كنون چندين مرتبه دچار شكستگي و نشت آب شده است.
"حسن ابوترابي" افزود: متاسفانه تنها مركز شناي شهرستان طبس كه مي توان به طور مستمر در فصول مختلف از آن استفاده كرد، همين استخر سرپوشيده اي است كه با تعطيلي هاي بي موقع باعث رنجش خاطر ورزش دوستان و علاقمندان شنا شده است.
فرماندار طبس در اين خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پس از پيگيري و مكاتبات و مذاكرات متعدد با مركز استان بالاخره اين استخر به طور موقتي در سال 1389 مورد بهره برداري قرار گرفت.
"عزيز بهزادي" خاطر نشان كرد: اين استخر به زودي براي استفاده آماده مي شود و قرار است به طور استيجاري در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد كه با پيگيري هاي فرمانداري، مقرر نموده ايم با نظر مستقيم شهرستان قرارداد منعقد گردد و مديران طبس نيز در روند كار تنها استخر سرپوشيده شهرستان، مديريت مستقيم داشته باشند.
رئيس اداره ورزش و جوانان طبس در گفت و گو با ايرنا تصريح كرد: چون كار تحويل قطعي اين مركز ورزشي به اداره ورزش و جوانان شهرستان انجام نگرفته است، مي كوشيم كه معايب كار را با همكاري پيمانكار ساخت اين استخر برطرف كنيم تا در نهايت اين تفرجگاه ورزشي و آبي بتواند براي سالهاي طولاني مورد بهره برداري صحيح همشهریان طبسی قرار گيرد.
"ايرج توتونچي" افزود: بعضي از اشكالات در عمليات ساختماني استخر شناي سرپوشيده طبس، توسط كارشناسان اداره كل ورزش و جوانان استان يزد، در دست بررسي است و پيمانكار موظف به برطرف نمودن آن شده است كه پس از رفع آن تا حدود يك ماه ديگر آماده بهره برداري خواهد شد.
اين مقام مسئول نشست آب از استخر مذکور را علت تعطيلي موقت آن دانست و يادآور شد: اگر اين معايب به طور كلي برطرف نشود و پيمانكار به تعهدات كامل خود عمل نكند، ما نيز براي اطمينان خاطر از آينده و بازدهي طولاني اين مركز ورزشي و رفاه همشهريان، از تحويل گرفتن قطعي آن از پيمانكار خودداري خواهيم كرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا